Sinds de pandemie is het een ware hype om buiten te sporten. Omdat het binnen momenteel niet overal kan en omdat het buiten sporten vooral heel leuk is. In parken en op straat komen kleine groepen mensen bijeen om samen in optimale conditie te blijven.

Burpees, opdrukken, squatten; Allemaal oefeningen die zonder attributen uitgevoerd kunnen worden. Daarnaast zijn er buiten voldoende bankjes, stoepranden en picknicktafels te vinden waarmee je met een beetje creativiteit de beste workouts kunt bedenken. Buiten sporten is gezond, je krijgt frisse lucht en een gratis dosis vitamine D. Dus een hele goede reden om dat buiten sporten ook na de pandemie vol te blijven houden.

Spiermassa opbouwen met Whey Protein

Sporten in de buitenlucht zorgt er voor dat je lichaam veel harder moet werken waardoor je sneller het gewenste resultaat bereikt. Maar als je spiermassa wilt opbouwen is sporten niet afdoende om dat resultaat te bereiken. Door een krachttraining ontstaan er kleine scheurtjes in je spieren die vervolgens spierpijn veroorzaken. Om je spieren snel te laten herstellen heb je eiwitten nodig.

De benodigde hoeveelheid eiwitten haal je onmogelijk uit je voeding. Daarom voegen veel sporters dagelijks whey protein toe. Whey is een populair eiwit dat ontstaat tijdens de productie van kaas. Je kunt het toevoegen aan water om er een eiwitshake van te maken.

Ook voegen veel mensen een schepje whey protein toe aan hun smoothies, wat eigenlijk ook nog eens heel lekker is. whey concentraat, whey isolaat en whey hydrolisaat zijn de bekendste vormen whey protein. Whey isolaat en whey hydrolisaat zijn iets puurder dan whey concentraat en bevatten dus meer eiwitten. Toch is whey concentraat de meest populaire whey protein. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de betere smaak en de betere oplosbaarheid.

Spiermassa behouden met Pre-Workout

Om het maximale uit je training te halen zou je naast het innemen van je whey protein ook een pre-workout moeten innemen voordat je gaat sporten. Een pre-workout bestaat voornamelijk uit cafeïne en vitamines. Hierdoor krijg je een boost aan voedingsstoffen binnen en stimuleer je de resultaten van je training. Door consequent een pre-workout in te nemen maximaliseer je het behoud van spiermassa. Een pre-workout kopen doe je bij bijvoorbeeld Base 247.

Voedingssupplementen zijn geen vervanging voor een gevarieerde en evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl. Buiten bereik van kinderen bewaren.