Wandelen is natuurlijk erg leuk, maar voor sommige personen is wandelen een bezigheid die zij liever niet doen, omdat dit vaak lang duurt en op den duur gaat vervelen. Voor hen heb ik een aantal tips om een lange wandeling aangenamer te maken!

Stay tuned 😀

1. Luister een podcast

Wandelen, wat an sich al goed voor je is kun je nog nuttiger maken door bijvoorbeeld naar een leerzame podcast te luisteren. Op Spotify zijn er talloze podcasts te vinden, die je thuis kunt downloaden op je smartphone en tijdens een flinke wandeling kunt beluisteren zonder dat dit je extra data kost.

Mocht je liever wat ontspannends luisteren dan zijn daar natuurlijk ook genoeg podcasts over te vinden. Mijn ervaring met poscasts tijdens het wandelen is, is dat als je eenmaal in een verhaal zit dan vliegt de tijd. Overweeg dus zeker eens een podcast!

2. Ga met iemand anders wandelen

Wandelen met iemand anders is vaak een stuk gezelliger. Niet iedereen heeft zin om met een ander te wandelen, maar voor veel mensen is het naast een stok achter de deur ook een mooi moment om weer eens bij te kletsen met die vriendin, vriend, vader of moeder die je eigenlijk veel te weinig spreekt.

3. Maak kleinere ‘rondjes’

Door je wandeling op te knippen in meerdere wandelingen hoef je niet meteen lange wandelingen te maken en hier tegen op te zien. Door bijvoorbeeld te beginnen in de ochtend met een wandeling van 20 minuten en er in de avond na het eten nog eens 30 minuten aan vast te plakken heb je in totaal die dag een flinke wandeling achter de rug. Een wandeling in de ochtend is daarnaast ook nog eens een uitstekend begin van de dag waardoor je een flinke energieboost ervaart.